Pedagog specjalny: mgr Ewa Kalbarczyk
Godziny pracy:
Poniedziałek: 8.00-11.30
Wtorek: 8.00-11.00
Piątek: 15.00-17.00 – konsultacje dla rodziców po wcześniejszym uzgodnieniu z pedagogiem (osobiście, telefonicznie, poprzez wychowawcę)
Do zadań pedagoga specjalnego należy:
(DzU z dnia 29 lipca 2022 r., poz. 1593)
- współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup oraz innymi specjalistami (psycholog, logopeda, fizjoterapeuta) w celu pogłębienia i uzupełnienia działań dydaktyczno-wychowawczych prowadzonych w placówce przedszkolnej
- prowadzenie badań, obserwacji i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci
- określanie mocnych stron dzieci, ich predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień
- określanie/wskazywanie trudności w funkcjonowaniu dzieci i ograniczeń utrudniających
w pełni uczestnictwo w życiu przedszkola - pomoc rodzicom w pokonywaniu trudności dydaktycznych i wychowawczych
- prowadzenie terapii pedagogicznej dzieci objętych kształceniem specjalnym (opracowanie WOPFU, opracowanie i realizacja IPET, współpraca z zespołem specjalistów)
Realizowane projekty w grupach
- „Jak mówić o niepełnosprawności?”, jest to ogólnopolski projekt, który przybliża dzieciom
w sposób im dostępny trudne tematy związane z wieloraką niepełnosprawnością. Zajęcia będą realizowane w bliskich terminach określających święto danej niepełnosprawności. Podczas zajęć dzieci będą poznawać świat osób niepełnosprawnych, będą uczyć się rozumieć ich świat i ich potrzeby. Zajęcia dadzą możliwość kształtowania tolerancji wobec osób
z niepełnosprawnościami oraz możliwość rozwijania empatii i wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka. Po cyklu spotkań „Jak mówić o niepełnosprawności?” nasze Przedszkolaki będą postrzegać osoby niepełnosprawne nie przez pryzmat ich deficytów/trudności, ale będą ich postrzegać jako w pełni wartościowych ludzi. - Zajęcia sensoplastyczne – plastyka sensoryczna to mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw. Do działań plastycznych wykorzystujemy zasoby naszej kuchni. Sensoplastyka wpływa na stymulację wszystkich zmysłów (węchu, wzroku, dotyku, słuchu, smaku, a nawet propriocepcji). Dzięki kolorowej stymulacji oddziałujemy ogólno-rozwojowo na dzieci:
- wspieramy rozwój zmysłów,
- wspomagamy budowanie i rozwijanie świadomości ciała i przestrzeni,
- dbamy o usprawnianie ruchowe i precyzję ruchu,
- wpływamy na rozwój mowy,
- pogłębiamy kontakt emocjonalny, a tym samym budujemy poczucie bezpieczeństwa
i dobrostan emocjonalny
- wspieramy rozwój poznawczy poprzez opisywanie elementów świata, pokazywanie procesów przemiany substancji oraz związki przyczynowo-skutkowe.
Instytucje i ich projekty, które mogą wspomóc rozwój poznawczo-emocjonalno-społeczny dziecka (propozycje do rodzinnego spędzania czasu)
Edukacja - Filharmonia im. H. Wieniawskiego w Lublinie (filharmonialubelska.pl)
Strona główna - Opera Lubelska
Edukacja – Odbiorca indywidualny - Centrum Spotkania Kultur (csklublin.pl)
Repertuar - Teatr Andersena w Lublinie
Dzieciokąt - instalacja sensoryczna dla dzieci - Centrum Kultury w Lublinie (ck.lublin.pl)
Bajkoczytanie na drugie śniadanie - Centrum Kultury w Lublinie (ck.lublin.pl)
Grupy przedszkolne - Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie (skansen.lublin.pl)
Rodzicu Pamiętaj!!!
Każde dziecko ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Nie porównuj, PROSZĘ, swojego dziecka
z innymi! Lepiej chwal za KAŻDĄ dobrą rzecz! A jeśli masz cień wątpliwości dotyczący harmonijnego rozwoju swojego dziecka, to porozmawiaj z osobami w przedszkolu (wychowawca, pedagog, psycholog, logopeda) lub odwiedź poradnię psychologiczno-pedagogiczną, uzyskasz fachową informację.
Nasze przedszkole podlega pod Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną nr 7 w Lublinie.
Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna nr 7 w Lublinie (powiat.lublin.pl)